Tankar kring förlossning

Jag försöker få in i mitt lilla huvud om att jag snart ska föda barn. Att något ska komma ut ur mig. Något som är mitt (vårt) barn. De tankar som jag har inför det som komma skall är att det kommer göra riktigt jävla ont och att allt kommer gå bra. Är inte rädd på något sätt utan tror att de som jobbar på förlossningen kommer göra allt de kan för mig och för bebis.

Jag ser fram emot tills när vi får se vårt lilla hjärta som har växt och levt i mig under 9 månaderns tid. Vem liknar h*n mest och hur är h*n som individ. Åh, vad jag längtar tills dess.

Om allt går bra för både mig och lill hjärtat så finner jag ingen anledning att stanna på BB för länge. Då vill jag hellre åka hem så snart som möjligt och kunna vila upp mig i lugnet. Har världens bästa man som jag vet tycker exakt lika som mig. Vi bor 1 min med bil från sjukhuset om vi skulle behöva ha hjälp med något då vi är hemma.

Min mage har börjar sjunka nu och i helgen ska verkligen väskan vara färdigpackad. Den magiska väskan. Enligt vår beräkning är ju bf den 4/2 men enligt rul är det den 18/2. Vi får se när lillhjärtat vill ut och träffa sina päron.

Kommentarer
Postat av: Tova

Kan verkligen känna igen mig i dina tankar!!

Känns som nyss jag var höggravid och knappt kunde fatta att jag snart skulle bli MAMMA, och nu är jag det sedan 2 veckor tillbaka. :) magiskt!

Hoppas all går bra för dig!

2010-01-27 @ 23:58:57
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Malin

Jag pendlar mellan att förstå att vi snart har en litenfis här...och tankar på att jag för alltid kommer att se ut/känna såhär. Tjock och eländig.



Dock har jag lättare att se mig ha ett knyte här inom en snar framtid...än att förstå att knytet ska även finnas till hösten när jag börjar om att jobba. Då känns det som att mitt liv ska bli helt som det var innan....inte att jag ska komma hem till en 6månaders. =)

2010-01-28 @ 13:07:56
URL: http://kedjegatan.blogspot.com
Postat av: Angelica

Tova:Tack, ja det känns märkligt.



Malin: Ja, jag tror att fetma stadiet snart är över. Eller hoppas det i alla fall.. Eh. Jag kommer vara hemma hela året, vilket känns märkligt. Vi kan tyvärr inte riktigt dela.

2010-01-29 @ 14:18:23
URL: http://bebisimagen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0