Rensning - check

Nu har jag rensat klart bland alla mina kläder. Stryka allt innan jag la in det, la jag på hyllan. Sambon var inte övertalningsbar där och jag hatar att stryka. Det är nog mit hatsysselsättning. Så har jag lärt mig att jag ska hålla tyst om att jag torktumlar våra lakan här hemma, tydligen blir folk chockade av sånt. Sova i skrynkliga och mjuka lakan är något som tydligen inte får göra. Jag trivs bra med det. Å, jag kommer fortsätta med det.

Högen med kläder som jag har men inte passar i eller vill använda blev vidrigt stor. Jag ska sluta köpa vissa klädesplagg, så är det bara. Jag passar inte i baströjor med rundrining eller kläder med fisiga färger. Eller kläder som blir förkorta framtill för att mina bröst tar plats. Jag måste lära mig att köpa rätt och inte köpa för köpandets skull. Jag hittade mina skinny jeans som jag hade när jag vägde runt 56 kg. De var väldans fina men också väldans söder. Bra. Då behöver jag inte nojja att jag inte kommer i dem om ett halvår eller så.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag stryker i princip ingenting. Gardinerna när man hänger upp nya. Sambon stryker sina skjortor, i nödfall.

2010-01-28 @ 15:13:27
URL: http://www.perfectbynature.blogg
Postat av: Malin

Jag stryker alltid kläder.... mina och Filips. Jonas får stryka själv om han vill det. Men sängkläder stryker vi aldrig....orka det då liksom. Tyvärr är vi också en familj som låter den torktumlade tvätten ligga alldeles för länge i tvättkorgen efteråt. Skulle man vika ihop det direkt efter tumlingen är det ju inte så farligt skrövligt. Däremot efter två-tre dagar i korgen.... =S

2010-01-28 @ 16:27:30
URL: http://kedjegatan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0