Läkar och bm besök

Idag har jag varit på både läkarbesök och barnmorskebesök. Läkaren bedömde mig och ansåg att jag ska vara fortsatt sjukskriven fram tills beräknat födelsedatum. Om Försäkringskassan vill käfta om det, så skulle hon gärna ta en rond eller tre med dem. Hon ansåg att jag ska inte behöva ta föräldrardagar då min fysiska hälsa kräver en sjukskrivning.

Så var jag och barnmorskan. Mitt undertryck hade sjunkt och var tillbaka på min normala nivå. SF måttet låg på 34, bebisen följer sin egna kurva utmärkt. Sedan inskrivning i v. 7 har jag totalt gått upp 11 kg. Men då har jag hela tiden vägt mig med skor, så den nakna vikten är lite mindre. Fick titta på den lilla en snabbis med ultraljud för Cissi vågade inte klämma på mina fogar. Såg ett huvud, ett litet ansikte i profil, å en liten söt hand. Längtan blev inte direkt mindre.

31 dagar to go! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0