Excelarket

Jag har för detta år gjort ett excelark där jag ska föra in våra inkomster och utgifter för varje månad. Så att man får en liten större koll på var alla pengar hoppar iväg. Vi har ju varit så kallade DINKS, Double Income without Kids, ett tag. Då skapar man sig fula ovanor bara för att man kan. Inte för att man behöver dem. Tanken är också att kunna spara allt under ett år för att se hur lite pengar man kan klara sig på. Vi ska försöka snåla med föräldrarpenningsdagarna så att vi kan jobba deltid eller ha långa sommarledigheter tillsammans med den lilla.

Jag håller på att fundera på någon form av köpstopp gällande mig och kläder också. Mer om det kommer.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi skrev upp i fyra-fem månader allting som vi lade pengar på. Och det går verkligen mycket pengar.

Det är bra att få en översikt var allt hamnar.



Köpstopp lär farligt, men vettigt då man faktiskt har allt man behöver och mer därtill!

För jag antar att du fortfarande får handla mat och hygienartiklar och annat som verkligen behövs ;-)

2010-01-26 @ 20:44:41
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, mat och hygienartiklar måste man ju ha för att överleva. Men dennajävla okynnes shoppningen skulle jag vilja veta hur mkt cash den slukar..

2010-01-26 @ 20:54:31
URL: http://bebisimagen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0