En urkvinna

När sambon kom hem igår, så varde nya däcken på. Leve. Vägen till landet, eller ja, skogen, gick perfekt. Vår vän Renualt mår bättre. Det var det värt, varenda lilla krona. Festen var otroligt trevlig och de hade flyttat till ett fint litet hus rätt ute på landet.

Jag träffade en urkvinna på festen. Hon tyckte att det var häftigt att jag tog ut mig på fest i v.38 i urskogen. Å blev orolig för att mannen drack öl. När hon fick veta att det var alkoholfri öl så skrattade hon. Hon berättade att hon hade fött två barn utan någon smärtlindring ALLS. Ingen lustgas, inget. Hon tipsade mig att fokusera på målet, att få bebis på magen, och andas. Hon hade två barn med 19 månaders mellanrum. Vilket hade sina för och nackdelar. Det var kul att träffa och prata med henne för hon gav mig hopp. Inga skrämmande detaljer utan bara positiva ord. En riktigt urkvinna.

Kommentarer
Postat av: MalinKa

Angående medicinsk oro som du skrev.... Min sambo skulle egentligen haft 3 syskon, men alla dog antingen i samband med förlossningen eller just efter. I början var jag jätteorolig över vilka gener han kunde tänkas bära på.... Men så sa min BM att det är väldigt sällan moderns gener hoppar till sonen och vidare. Hade det däremot varit min mamma hade risken varit mycket större att jag fått den.



Nu tänker jag inte på det lika mycket eftersom allt gått bra, men många tankar kommer upp kring ens partner och hans släkt. Så var det förra gången jag fick barn också. Vad bar Filips pappa på för skit....typ.

2010-01-30 @ 20:55:21
URL: http://kedjegatan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0