Årets första barnmorskebesök

Hade lyckats gå upp ett helt kg sen sist, så hittills har jag gått upp hela 9,4 kg. Vägde mig med skor igen. Jag väger mer än min sambo nu men han är lika stor som är liten mört!:) Hbt och blodsockret låg bra som vanligt. Mitt undertryck hade gått upp igen men var inte farligt enligt barnmorskan.

Bebisen ligger med huvudet nedåt och det är ruckbart. Det vill säga att den kan göra en kullerbytta eller två till. SF måttet låg på 33,så det följer sin egna lilla kurva. Den 18januari ska jag till läkaren på förmiddagen och till barnmorskan på eftermiddagen. Läkaren ska undersöka mig och evt förlänga min sjukskrivning fram till två veckor innan bf.

Hjärtat slog med 150 slag i minuten och Cissi sa att bebisen var vaken. Hon fick sen se hur bebisen rörde sig uppe vid sin mammas revben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0