Överkonsumtion - stopp!

Jag har funderat lite på det där med köpstopp eller tänka över min konsumtion på sistone.

Jag har kommit fram till att jag endast ska köpa amningsbh och liknade, då jag inte har ett lager av såna saker hemma. Ett par nya skor ska det bli också, såna som jag kan traska många km med barnvagen, utan att få ont i fötterna.

Om jag vill ha något nytt plagg, tills min kropp blir som jag vill igen, ska dessa köpas på tradera eller liknade. Jag anser att det är onödigt att köpa nya kläder som endast kommer att passa en period i livet. Perioden då magen är degig. Jag har en massa kläder och tycker att det är vettigt att slita på de först. Visst så är de inte vårens mode - vem vad fan spelar det för roll? Kläder man trivs i, ska man använda.

Mitt mål är att börja träna efter att efterkontrollen är gjord, så jag hoppas att silmjölkarna till muskler och degen till magen blir lite fastare då och när jag är nöjd, så ska investera i nya kläder. Inte innan dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0