Försäkringskassan

Vi har ringt till Försäkringskassan tre gånger för att få rätt blankett till sambon. Han har ett aktiebolag tillsammans med tre andra, som han driver och jobbar i. Vi har fått olika svar och besked varje gång och har fått fel blanketter skickade hem.

Idag så ringde jag för att fråga om statusen på min sjukskrivning och begäran av föräldrarpenning. Sjukskrivningen är godkänd och föräldrarpenningen blir godkänd så snart sjukskrivningen är avslutad, allt är i sin ordning. Jag fick även hjälp med att få de rätta blanketterna till sambon. Blev faktiskt chockerad av att hon i kundtjänst KUNDE och VILLE svara på alla mina frågor och även hjälpa med mig att sambon får rätt SGI blankett. Det är den första gången i min kontakt med Försäkringskassan där det gick riktigt smidigt och jag är nöjd. Jag kan berätta om den gången jag blev utskälld av en i kundtjänst då jag frågade om sambons SGI - men det är en helt annan historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0