Senaste barnmorskebesöket!

I måndags var jag på det sista barnmorskebesöket detta år. Allt såg bra ut och sf-kurvan har fortsatt att lunga ner sig. SF- måttet låg på 30. Järnvärdet låg på 117, vilket är helt okej, jag och järntabletterna är inte riktigt överens. Jag tar de varannan dag istället för varje. Blodsockret låg på 4,8, precis efter frukost. Blodtrycket låg på 110/70, så jag hoppas att undertrycket är lägre nästa besök. Misstänker att det var högt på grund av min dåvarande hjärnstress kring försäkringskassan.

Sen jag skrev in mig hos kvinnokliniken, i vecka 7, så har jag gått upp 8,6 kg. Dock så får man ju inte väga sig näck i korridoren så... Så har jag under hela graviditeten vägt mig med skor eftersom att jag började med det.  Barnmorskan sa att det var bra att jag inte har dragit iväg så mycket i vikt i och med mina besvär med rygg och bäcken. Hon ansåg att jag kunde unna mig en massa gott i jul utan att fundera vågen på något sätt. Det vill säga, att de vanliga 2 kg som jag brukar gå upp, är inga problem! :)

Nästa barnmorskebesök är den 4 januari. Idag är det precis 2 månader till BF, galet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0