Sushi vs Falukorv

Ja, nu har jag verkligen ett dilemma. Falukorven är framtagen, som ska in i ugnen tillsammans med lite tillbehör och potatis ska kokas till mos. Men tror ni att jag är sugen på det? Inte ett dugg. Huvudet skriker sushi. Helst nygjord från det bästa stället från Nya torget. Gah, gud så gott det skulle vara.

Skickade ett mess till sambon om att falukorven gärna fick vara sushi idag. Han äter inte fisk och tycker att jag är allmänt märklig då jag häver i mig sushi.

Plötsligt händer det. Sambon kom hem med 8 bitars sushi. Falukorven åkte in i kylen för att komma fram en annan dag. Jag kan säga såhär, det var ljuvligt gott!

Kommentarer
Postat av: Agnieszka- mamma till 2

Sidan som jag köpte tvättnötterna från finns länkad i bloggen i inlägget om tvättnötterna!



kram

2010-01-28 @ 17:32:02
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Malin

Här i Piteå finns det inte ett enda ställe som gör sushi....vi får åka till luleå... Helt sinnes. Eller förresten....man kan beställa sushi på ICA Kvantum.....om man gör beställningen på onsdag dvs. Då kan man hämta sushin på fredag efter kl 14!!

Jag skojar inte.

2010-01-29 @ 12:35:57
URL: http://kedjegatan.blogspot.com
Postat av: Angelica

A: Aha, tack då vet jag!



Malin: Jag skulle aldrig överleva det. Tror jag. Norrland är charmigt men inte alltid ibland.. :)

2010-01-29 @ 14:14:55
URL: http://bebisimagen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0