Knark och sovdos

Tillbaka hemma igen. Vi har varit på förlossningen i två timmar. Allt såg bra ut och mina värkar kommer som de ska. Jag får troligtvis extra ont i mitt bäcken då det trycker på, eftersom att det är helt jävla uppluckrat. Fick knark, en ganska hög dos. Eftersom att jag endast hade öppnat mig 2 cm och lite av livmodertappen fanns kvar tog vi ett beslut gemensamt med barnmorskan. Vi bestämde att vi åker hem, med ännu mer knark och en sovdos samt att höra av oss så fort något känns annorlunda. Eftersom att vi bor så nära sjukhuset, så känns det bättre att vara hemma.

De trodde att jag var vidöppen och att det var dags med tanke på CTG:n och magen. De blev lite besvikna. Vi blev också besvikna. Men de trodde att vi skulle komma tillbaka i natt eller senast imorgon bitti.
 
Nu ska det vilas och äta godis, som vi köpte på hemväg. Tur att det var lite folk på ICA, stod och flåsade mig igenom värkar ett antal gånger.

Kommentarer
Postat av: Madde & Vilmer

Vi sitter och väntar otåligt på besked och hoppas det går bra för er. Kramar

2010-02-26 @ 08:48:54
Postat av: Sandra

Spännande!

Jag var öppen endast 2cm när vi kom in. Besviken blev jag för jag hade haft så ont så länge och ville inte vara hemma ifall bebis inte mådde bra. Orolig som jag är.

Barnmorskan "rörde om" där inne och sen gick det ganska snabbt ändå!

Lycka till! (Men antar att bebis redan är ute nu?)

2010-02-26 @ 10:13:53
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Madde & Vilmer

Grattis till lille V. Hoppas allt är väl med er alla.

2010-02-26 @ 14:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0