Barnmorskebesök i v. 29.

Nu har jag precis varit hos barnmorskan. Jag hade enligt deras våg gått upp 1,9 kg på en månad. Vägde mig med skorna på, som jag har gjort under hela graviditeten, där. SF måttet låg på 28, så kurvan har lugnat ner sig. Det kändes bra! Urinet var negativt och mitt blodtryck var som vanligt 110/60. Lillhjärtas hjärta slog med 134 slag i minunten. Alldelse prima. Fick svar på min blodgrupp, som är O positiv. Nästa besök hos barnmorskan blir den 15/12.

Vi ska på föräldrargrupp i eftermiddag och då får jag besked om jag får ett läkarintyg eller om jag ska gå till läkaren igen. Barnmorskan ansåg att läkaren borde kunna skriva ett intyg utan att träffa mig igen. Helst eftersom att jag har kontinuerlig kontakt med sjukgymnasten på mottagningen. Idag ska vi till förlossningen på studiebesök, det ska bli intressant!

Kommentarer
Postat av: Bea

Vad kul (och nyttigt) att ni får gå på studiebesök! Det fick aldrig vi. Får jag chansen nu så gör jag gärna det, kommer knappt ihåg förlossningen och eftersom jag blev snittat såg jag inte så mycket av den heller...

2009-11-30 @ 20:28:09
URL: http://lillabeas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Studiebesöket på Förlossning och BB var jättebra! Nu funderas det på smärtlindring och att vi verkligen ska få ett barn! :)

2009-12-03 @ 16:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0