Kropp säljes.

Mår fortfarande inte så bra. Natten var ett helvete. Låg och hade ont och mådde illa samt hade svårt att andas på grund av snorig näsa. Men hann tänka en hel del kloka funderingar medan någon drog härliga stockar bredvid mig. Många nya funderingar drogs igång. Som att få en tid för kejsarsnitt eller igångsättning, för allvarligt, vet jag inte hur jag ska klara av detta i 1,5 månad till. Med denna smärta som gör att min vardag är ett litet helvete, eller ett rejält helvete vissa dagar.Toppen på isberget, så verkar feber vara på intåg också...

Idag drog renoveringen igång på riktigt, av det rum som ska bli barnrum. Jag tittar mest på om jag inte ligger i sängen och tittar på tv. Min kropp är på upphällningen nu och jag ska lyda min läkare. Vila. Sambon och hans syster renoverar och jag hoppas på att kroppen vill imorgon, så att jag kan spackla lite.

Imorgon ska jag som tur till barnmorskan och det känns riktigt skönt. Få prata av sig med Cissi om allt och få vrida och vända kring mina funderingar just nu. Jag saknar vattengymnastiken, kan inte det blir den 14 januari, så att det sätter igång igen?

När jag inte har så ont, gör jag saker och är aktiv, som straffar sig alltid. Några timmar efter eller dagarna efter. Jag önskar mig två helt smärtfria dygn. Det ena skulle jag göra allt jag vill, få en rejäl nattsömn och dagen efter vila, så att jag inte får smärta dagen därpå. Är det någon som vill ta min smärta i två dygn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0